Επίσκεψη στην Εθνική Τράπεζα
Στις 14/12/2022 οι μαθητές των δύο τμημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ’ Λυκείου του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας, που στεγάζεται στο Μέγαρο Διομήδους, στην οδό 3ης Σεπτεμβρίου στο κέντρο της Αθήνας. Εκεί συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ιστορία του ελληνικού χαρτονομίσματος. Μια διαδρομή, 1822-2002».
Το εν λόγω εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασίζεται στην ομώνυμη έκθεση του ΙΑ/ΕΤΕ, η οποία έχει σχεδιαστεί ώστε να ανακαλεί στη μνήμη και να ζωντανεύει σημαντικές περιόδους της ιστορίας του νεοελληνικού κράτους, ενώ παράλληλα παρέχει πολλές πληροφορίες: ιστορικές, δημοσιονομικές, οικονομικές καθώς και σχετικές με τις εικαστικές και συλλεκτικές τάσεις, τις κατασκευαστικές τεχνικές, την κιβδηλία αλλά και την ιδεολογία της κάθε εποχής, όπως έχει αποτυπωθεί πάνω στα τραπεζογραμμάτια.
Αρχικά, οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων όπου έγινε μια γενική παρουσίαση, πάντα με τη μορφή ερωταποκρίσεων και με παράλληλη προβολή εικόνων, της ιστορίας του χρήματος (από τον αντιπραγματισμό στο νόμισμα και από το ιπτάμενο χρήμα των Κινέζων του 10ου αι. μ.Χ. στα σύγχρονα χαρτονομίσματα). Δόθηκαν πληροφορίες σχετικά με την κατασκευή του χαρτονομίσματος, παρουσιάστηκαν σημαντικοί σταθμοί στην ιστορία του ελληνικού χαρτονομίσματος και έγιναν αναφορές στα θέματα που επιλέχθηκαν να απεικονίζονται.
Ακολούθησε περιήγηση στο χώρο της έκθεσης με επιλεγμένες διαδρομές και σταθμούς, όπου επεξηγήθηκαν συγκεκριμένα εκθέματα σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών και την ύλη της ιστορίας που διδάσκονται. Έπειτα από την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής περιήγησης οι μαθητές κλήθηκαν μέσα από ερωτηματολόγια να εξερευνήσουν την έκθεση. Στόχος ήταν να παρατηρήσουν τα εκθέματα και να εστιάσουν περισσότερο σε αυτό που τους ενδιέφερε. Οι δραστηριότητες εκτελέστηκαν ομαδικά.
Οι μαθητές, στη συνέχεια, απάντησαν σε συνδυαστικές ερωτήσεις που απαιτούσαν την ενεργοποίησή τους και την άσκηση της παρατηρητικότητάς τους, έλυσαν ένα κρυπτόλεξο και μια ακροστιχίδα με λέξεις που κρύβονταν στα χαρτονομίσματα.
Στο πλαίσιο συνεργασίας του Ιστορικού Αρχείου με τη Διεύθυνση Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Πολιτισμού εκδόθηκε το εκπαιδευτικό εργαλείο με τίτλο Ανακαλύπτοντας την ιστορία μέσα από τις πηγές. Με αφορμή ένα μνημείο και ένα χαρτονόμισμα, το οποίο παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Η επίσκεψη αποτέλεσε πραγματικά μια μοναδική εμπειρία και έγινε αφορμή για τον εμπλουτισμό των γνώσεων των μαθητών σχετικά με την ιστορία του χαρτονομίσματος και την αρχειακή ιστορική έρευνα.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ
Για την ενημέρωση του εκπαιδευτικού και μαθητικού δυναμικού των σχολείων της ΔΔΕ Πειραιά σε θέματα που σχετίζονται με τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, μπορείτε να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα του Γραφείου Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, https://gseppeir.sites.sch.gr/wordpress/
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ- ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών,πρόκειται να πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς παρουσιάσεις-δράσεις με κεντρικό θέμα:
Θρησκευτικό συναίσθημα και μορφές έκφρασης της πίστης - Η συμβολή του Χριστιανισμού στον πολιτισμό:Ζωγραφική-Γλυπτική-Χαρακτική-Μουσική-Αρχιτεκτονική-Λογοτεχνία.
Στις παρουσιάσεις θα συνεργαστούν,εθελοντικά, με την Θεολόγο καθηγήτρια του σχολείου μας, Αγκοπιάνη Κωνσταντίνα οι:
Αλεξίου Μαργαρίτα, Αρχιτέκτονας Μηχανικός Ε.Μ.Π –MscΠροστασία Μνημείων Ε.Μ.Π-Υποψήφια Διδάκτορας Ε.Μ.Π
Λεκκάκου Χριστοφίλη,Δικηγόρος Αθηνών, πτυχιούχος ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ,Συγγραφέας.
Μέντης Αντώνης,πτυχιούχος ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ,πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής ΕΚΠΑ, Msc Θεολογίας, Υπ. Διδάκτωρ Θεολογίας,διπλωματούχος βυζαντινής κ εκκλησιαστικής μουσικής,πτυχιούχος ανώτερων θεωρητικών ευρωπαικής μουσικής, απόφοιτος σχολής πολιτικών επιστημών και δημόσιας διοίκησης ΕΚΠΑ.
Περσίδου Ειρήνη, Ιστορικός Τέχνης-Επιμελήτρια, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών προγραμμάτων TakisFoundation.
Όλες οι δράσεις θα γίνουν εντός του σχολικού ωραρίου στην αίθουσα βιβλιοθήκης του σχολείου.
ΣΠΟΥΔΗ ΣΤΗΝ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ
ΘΕΜΑ: Η ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΗ ΑΡΜΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΣΚΟΠΟΣ:
ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΠΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
ΣΤΟΧΟΙ:
- ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ: Α) ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ΚΑΙ Β) ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ
- ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΟΥΝ
- ΝΑ ΕΜΠΛΑΚΟΥΝ ΣΕ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
- ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΟΥΝ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
ΜΕΘΟΔΟΙ:
ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ Β4 ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΑΓΚΟΠΙΑΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΡΑΤΖΑ ΒΟΥΤΣΑ
ΟΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΗΤΑΝ :
- Η ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗ,
- Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΚΑΙ
- Η ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ
- ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ VIDEO
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΒΡΗΚΑΝ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΗ. ΖΗΤΗΣΑΝ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΙ Η ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΩΡΑ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ. ΔΙΑΤΥΠΩΘΗΚΑΝ ΠΟΛΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΝ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΧΡΟΝΟΥ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΘΟΥΝ. ΕΠΙΣΗΣ ΖΗΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΑΝΑΛΟΓΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΔΡΑΣΗ.
Θέατρο Τέχνης-Κάρολος Κουν
Οι μαθητές της Α΄Λυκείου στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση "Το γεφύρι της Άρτας και οι λυγερές του κάτω κόσμου", στο θέτρο Τέχνης - Κάρολος Κουν.
Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τη δημοτική ποίηση και τον τρόπο που αποτυπώνονται σε αυτήν η κοινωνία, τα ήθη, οι σχέσεις των δύo φύλων σε μια παράσταση που ταυτόχρονα εγείρει τον προβληματισμό για τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα.
Συνόδεψαν οι φιλόλογοι του σχολείου μας: Γκολέμη Ανθή, Καπάκη Δέσποινα, Καρακίτσιου Ελισάβετ, Ρώσση Έλσα.
photo1 photo2 photo3 photo4 photo5
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Οι δρόμοι του θεάτρου και της δημιουργικής γραφής είναι παράλληλοι και μπορούν να συμπορευτούν στον χώρο της εκπαίδευσης. Είναι δύο μορφές τέχνης, που αλληλοεπιδρούν, συμπληρώνοντας η μία την άλλη. Οι πειραματισμοί που κάνουν οι μαθητές/τριες στο θέατρο μπορεί να οδηγήσουν στη δημιουργική γραφή, ενώ τα δημιουργικά κείμενα μπορούν να δραματοποιηθούν. Το θέατρο μπορεί να γίνει κείμενο και το γραπτό μπορεί να γίνει το αφηγηματικό κείμενο του θεάτρου.
Το πρόγραμμα στοχεύει σε μια πρώτη εισαγωγή στις αρχές του επινοημένου θεάτρου (devised theater), δηλαδή στη συγγραφή σεναρίου από τους μαθητές και τις μαθήτριες για μια θεατρική παράσταση, δίνοντας τους την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν θεωρητικά εργαλεία από το χώρο της δραματουργίας και της δημιουργικής γραφής.
Έτσι, καταδεικνύεται ότι η δημιουργική γραφή δεν είναι μόνο φιλολογικό αντικείμενο. Είναι εκπαιδευτικό εργαλείο, που μπορεί να αποδειχθεί πρόσφορο για τη διδασκαλία πολλών και διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων και συμβάλλει στη βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας και της γραπτής έκφρασης των μαθητών καθώς και της δημιουργικής φαντασίας.
Διδακτική Επίσκεψη στο Εβραϊκό Μουσείο Αθηνών
Στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών, το τμήμα Β3 του σχολείου μας επισκέφθηκε το Εβραϊκό Μουσείο Αθηνών. Η επίσκεψη κρίθηκε από τους μαθητές πολύ ενδιαφέρουσα, καθώς τα παιδιά ήρθαν κοντά και γνώρισαν την Εβραϊκή ιστορία και τον Εβραϊκό πολιτισμό.
Ασκήσεις Σεισμού
Αγαπητοί Γονείς, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το σχολείο μας πραγματοποίησε με επιτυχία, δύο ασκήσεις σεισμού στις 23 Νοεμβρίου 2022 (άσκηση σε διάλειμμα) και στις 25 Νοεμβρίου 2022 (άσκηση κατά τη διάρκεια μαθήματος).
Επίσης, έχει εκπονηθεί σχέδιο πολιτικής Άμυνας (καταστροφές, σεισμοί, κ.λ.π.), για το οποίο έχουν ενημερωθεί όλοι οι Καθηγητές και έχει κατατεθεί στην Δ.Δ.Ε. Πειραιά.
Από τη Διεύθυνση
Από το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας , Νευροεπιστημών και Ιατρικής Ακρίβειας (ΕΠΙΨΥ/ ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ) επιλέχτηκε το σχολείο μας για να συμμετάσχει στην Πανελλήνια έρευνα τις συμπεριφορές που συνδέονται με την υγεία των εφήβων - μαθητών.
Τα τμήματα που συμμετέχουν είναι τα Α3 και Α4.
Υπεύθυνος καθηγητής : Καρατζάς Βουτσάς.
Αίτηση για συμμετοχή στις εκλογές Συλλόγου Γονέων & Κηδεμονων